دل نوشته های شبانه

دوش مرغی به صبح می نالید
عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش
یکی از دوستان مخلص را
مگر آواز من رسید به گوش
گفت باور نداشتم که ترا
بانگ مرغی چنین کند مدهوش
گفتم این شرط آدمیت نیست
مرغ تسبیح گوی و من خاموش

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۵۰ ب.ظ

نماز اول وقت

زمان حضور اولیاء ، پیامبران و ائمه اطهار، حضور صدیقین و شهداء، حضور مقربان درگاه الهی و حضور فرشتگان مقرب،

زمان هیاهو و ولوله، زمان راز و نیاز و تسبیح تمام موجودات هستی و بهترین زمان مهمانی خدا و تغذیه معنوی از حضور اهل بیت و شیفتگان آنان و کسب بالاترین آرامش.

زمان گلایه و انابه، گلایه از بیرحمی ها و بی عدالتی ها، گلایه از بی تفاوتی ها وبی سری ها، گلایه از جهل و دور ماندن از دانایی ها بالاخره جدا ماندن آدم ها از خدا و یتیم شدن واقعی آن ها و انابه و برگشت به سوی خدای زیبایی ها و دانایی ها و بجا آوردن ادب و نزاکت و بیعت با خدا و رسول او.

نماز، تمرین و مهارت پیدا کردن در ادای بندگی خدا تا جزو بندگان ویژه خدا شدن و همراه هفتاد و دو تن در زمانه عصر امام زمان (عج) و مصاحب بودن با آن ها.

نماز اول وقت یعنی زمان جمع شدن مسلمانان در یک زمان در حضور فرماندهان و مربیان برای گرفتن تکلیف و ایجاد وحدت در مقابل کفر جهانی.

نماز اول وقت یعنی تجدید قوا و مبارزه با نا امیدی ها و کج فهمی ها و دور نشدن از هدف آفرینش.

نماز اول وقت یعنی الگو قرار دادن پیامبران و اولیاء خدا و فاصله گرفتن از بت های سنگی و گوشتی و انجام ندادن کارهای تکراری و خسته کننده و بی محتوی و کارهای عبث و بیهوده.

نماز اول وقت یعنی دل تنگ شدن مخلوق برای خالق و تماس گرفتن و اعلام جایگاه خود کردن و کمک و یاری خواستن از معشوق و به او قول وفا داری و وفای به عهد دادن.

نماز اول وقت یعنی خود را در مقابل حضور اولیاء و مشتاقان خدا، ژنده و مفلوک دیدن و برای سر و سامان دادن از آنها استمداد خواستن.

نماز اول وقت یعنی چهره در چهره نورانی پیامبران و ائمه دوختن و آثار ایمان بر چهره مان پدیدار شدن.

نماز اول وقت یعنی از غربت درآمدن و به قربت رسیدن و در انوار الهی غوطه ور شدن و دیدن مشعل های فروزان شیفتگان ولایت و اولیاء و مقربان درگاه ایزد منان و درک حضور اسطوره های استقامت و ایثار و شهادت در مقابل مشکلات و سر سختی های روزگار و گرفتن درس عبرت و بالابردن توان صبر و مقاومت و دل رحمی و همدردی و تثبیت ارزش های انسانی در مقابل دست انداز های پر پیچ و خم با توکل بر خدا و توسل به اولیا و معصومین.

و در آخر از دست دادن زمان اول وقت یعنی نگریستن به کرانه ی دور و دیدن قافله های حسین (ع) و حسین زمانه مان با هزاران مشعل فروزان هدایت و جا ماندن از کاروان آنها و غبطه خوردن و فاصله گرفتن از حسین (ع) و حسینیان و در نهایت اسیر زمینیان و
دنیا پرستان و در زمره خسر الدنیا و الاخره قرار گرفتن.

  • محمدی

نظرات  (۳)

  • فرزین خاکی
  • ممنون، تلنگر خوبی بود.
    نماز اول وقت توفیق می‏خواد، توفیقش رو از خدا بخوایم.
    پاسخ:
    نماز یعنی درخواست عاجزانه ی مخلوق از خالق برای قرار گرفتن در جهت قرب و هدایت الهی و رهایی از چاه های نفس، قدرت و ثروت و ...
    پس بشتاب تا بنده ویژه خدا شوی و منتظر حقیقی حضرت مهدی (عج) و این توفیق حاصل نمیشود مگر با تمرین و ممارست در بندگی خدا
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمدرضا نقی زاده
  • ممنون
  • علیرضا هوشمندی
  • این روز مرگی ها انسان رو از حضورش به خودش کم می کنه !

    اگر چه این از سر بی توجهی خودمونه !

    ان شا الله که بتونیم !

    با تشکر !

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی