دل نوشته های شبانه

دوش مرغی به صبح می نالید
عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش
یکی از دوستان مخلص را
مگر آواز من رسید به گوش
گفت باور نداشتم که ترا
بانگ مرغی چنین کند مدهوش
گفتم این شرط آدمیت نیست
مرغ تسبیح گوی و من خاموش

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۵۷ ب.ظ

اتفاقات، تلنگری به خود واقعی

گر تو برگردی و برگردد سرت - خانه را گردنده بیند منظرت

نازنینم. اتفاقاتی که در مسیر زندگی‌مان می‌افتد همگی رحمتی است که موجب بیدار شدنمان می‌گردد که تا دیر نشده راه صحیح زندگی را بیابیم و آرامش واقعی را برای خود و خانواده‌مان به ارمغان آوریم.

نازننیم. این نزاع به ظاهر پیش پا افتاده، آینه‌ای است که نقطه ی ضعف تو و امثال ما را به ما می‌نمایاند تا از زنجیر اسارت وابستگی و دلبستگی رهایی یابیم و به هیچ‌کس و هیچ چیزی دل نبسته و آنها را برای خود بت نسازیم.

نازنینم. اگر در سجود و رکوع خود به راستی خدا را به ربوبیت قبول داریم، پس بگذاریم خداوند ما را به بهترین صورت تربیت کند و نقاط ضعف ما را به ما بنمایاند تا در رفع آن بکوشیم.

نازنینم. زندگی در ثروت و علم و قدرت و مقام و خانه و ماشین و شهرت خلاصه نمی‌شود، چرا که همه ی این ها برای زندگی دنیایی مان لازم است، ولی زیاده خواستن آنها و چسبیدن به آنها که هر کدام بتی است از بت‌های هوای نفس و به دروغ به ما انسان‌ها هویت بخشیده و ما را به دنبال خود تا آخر عمر می‌کشاند، جز دام شیطان نیست و هر کس با این طناب بیشتر بالا رود و شخصیت و هویت و آبروی خود را از آنها بخواهد، روزی با مخ به زمین خواهد خورد و باید درک می کرد که پاره ای از وجود خدا بوده و باید عشق و محبت و ایثار و گذشت را در همه‌ احوال تجربه می‌کرد و سوار بر افکار گذشته و اینده نمیشد و با داشتن گنج حضور الهی، شعور و شادی واقعی را به درون خود می‌فرستاد و جاودانه در کنار معشوق الهی خود، بهره کافی را نصیب خود می‌گرداند.

نردبان خلق این ما و منیست                     عاقبت این نردبان افتادنیست

هر که را زین نرده بالاتر نشست                    استخوان اش خردتر خواهد شکست         

خدایا به ما بندگان آرامش و دانایی عطا فرما

                                                      آمین یا رب العالمین





  • محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی