دل نوشته های شبانه

دوش مرغی به صبح می نالید
عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش
یکی از دوستان مخلص را
مگر آواز من رسید به گوش
گفت باور نداشتم که ترا
بانگ مرغی چنین کند مدهوش
گفتم این شرط آدمیت نیست
مرغ تسبیح گوی و من خاموش

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰ ق.ظ

نامه ای به خدا

و فرشتگان را می‌یبینی که گرد عرش خدا حلقه زده اند و به ستایش پروردگارشان تسبیح می‌گویند، میان آنها (بندگان) نیز به حق داوری گردد و گفته شود که ستایش از آن خداوندی است که پروردگار جهانیان است. (آیه 75 سوره زمر)

 

بنام خدایی که بخشنده و مهربان است و تواناگر و قدرتمند و عزیز

بنام خالقی که همیشه و هر زمان، حی و زنده است و مرگ و بیماری در او راهی نیست و از ضعف و و نقص و کاستی و جهل و گمراهی و حسادت و بددلی و کینه خالی است.

 

خدایا: تکیه بر تو از هر تکیه ای مجکم تر و استوارتر، آن چنان که هرآن اراده کنی، کار را به انجام رسانی و بر بندگان سراپا تقصیرت، زیبایی، مهر، محبت، عشق، گذشت، فداکاری، احسان و قدرت عطا فرمایی.

 

دوست خوبم، خدای مهربان، خدایی که وقتی تو را شناختم دیگر هیچ غم و اندوهی توان از پا درآوردنم را ندارد که همواره در سختی ها و مشکلات یاری ام کردی و نور امید را در سخت ترین شرایط در وجودم روشن نمودی.

 

خدایی که دست نوازشت را پس از بی مهری دیگران بر سرم کشیدی و مرا با همه ی بدی هایم در آغوش کشیدی!!

 

خدایی که به من آموختی که عمل سوء دیگران را فراموش کنم و علیرغم زخم‌هایی که بر دلم کاشته بودند، ببخشایم و اسرارشان را برملا نکنم.

 

خدایی که به من آموختی که با داشتن دوستی همچون تو، از مشکلات نگریزم و با آن بستیزم و بر این راه بس سخت و ناهموار، صبور و پرتلاش باشم.

 

خدایی که به من همواره درس توانایی و استقامت و داتایی آموختی تا از سر نادانی، کاری خلاف و ضد انسانی انجام ندهم.

 

خدایی که در این دنیای فانی که مرگ و نیستی همه را تهدید می‌کند و مشکلات و سختی ناشی از مریضی‌های جسمی و روحی بیداد!! تنها به تو تکیه کنم که در همه جا و همه وقت قابل دسترسی هستی و فغان و فریادم را می‌شنوی؛ پس ای دوست خوبم با من بمان که فراق از تو و فاصله گرفتن از تو، مرا به وادی هلاکت و نابودی می‌کشاند و تویی نقطه ی امیدم، تویی که هر آن که تو را ندارد، بدبخت و شکستنی است و پشتوانه ای چون باد دارد که هر لحظه در حال فرو ریختن است و دل بستن بدان امیدی واهی!! چرا که سراپا نقص و کاستی است؛ نقصی که از سر نیاز است و تقصیر.

 

خدایا بسی غم و مرگی جانکاه از آنان که از تو دورند، حدایا بسی نابخردی و کج فهمی!! که درکی از معرفت و عظمت الهی تو ندارند و خدایا بسی ناتوانی و عجز و سرشکستگی که فهمی از منشا قدرت و توانایی تو ندارند!!

 

خدایا بسی بی مهری و بی رحمی که از فراق تو حاصل گشت و بسی تکبر و گستاخی که از سر قهر تو عارض گشت و بسی عشق و دلبستن به غیر که از سر نیاز و عدم معرفت تو کامل گشت و چه بسا کج خلقی و کج اندیشی که از سر فراق عطوفت و احسان تو بیرون زد!!

 

خدایا مبخش بر کسانی که بر افرادی مثل ملت یمن و سوریه ظلم کردند و روز عید و شهادت را برایشان  یکی کردند که تو در کتابت یه حق فرمودی (آیه 227 سوره شعراء)

 

وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

آنان که ظلم و ستم کردند، به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی بازمی‌گردند.

 

ستم پیشگان خود بدانند زود  کدامین مکان است حای خلود

 

هنگامی که سر امام حسین (ع) را جدا نمودند و بر سر نیزه زدند، آیه ی فوق را تلاوت می‌نمود.

 

خدایا بر این هوسرانان و متکبران، در این روز نیمه شعبان مبخش که خانواده های بسیاری را متلاشی و بچه هایی را بی پدر و زنان‌مان را بی همسر (نه در این دنیا و نه در آن دنیا) کردند و زندگی شیرین (مخصوصا ما شیعیان) را برای همیشه تلخ و چشمانمان را اشکبار و دل هایمان را محزون و دل صاحبمان را ریش و زخمی نمودند که مرهم آن، جز ظهور ولی ات نمی‌باشد.

 

"اللهم عجل لولیک الفرج"

  • محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی