دل نوشته های شبانه

دوش مرغی به صبح می نالید
عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش
یکی از دوستان مخلص را
مگر آواز من رسید به گوش
گفت باور نداشتم که ترا
بانگ مرغی چنین کند مدهوش
گفتم این شرط آدمیت نیست
مرغ تسبیح گوی و من خاموش

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ای عزیزی که از کودکی برای خانواده ات شبانه روز زحمت می کشیدی و سختی یتیمی را با خود به دوش می کشیدی.

ای پدرم، ای جان و ای عزیز: که همیشه به فکرم بودی و با من درد دل می کردی و تنهایی ام را پر می کردی و این چنین حق پدری ات را دلسوزانه ادا می کردی.

ای نازنینی که با نگاه نافذ و دل پر عطوفتت، مرا به آغوش می کشیدی و بر من بوسه می زدی.

ای جان و روح من که هم اکنون در بستر بیماری افتاده ای و عاجز و ناتوان امید به یاری دیگران بسته ای.

ای نازنینی که تا کسی به درد و ناتوانی تو مبتلا نشود، تو را درک نمی کند و ای پدری که با همه گرفتاری های جسمی ات، با زور خود را می کشاندی و با من به خرید می آمدی و مایحتاج خانه را فراهم می کردی.

ای عزیزی که هم اکنون در بستری و قادر به گوش کردن و حرف زدن با دخترت نیستی، اگرچه می دانی نکته های زیادی در سر دارم که جز تو محرم و همدمی ندارم که ابزار کنم.

آقاجون، عزیزم: از این که در مراقبت از تو، بعضی اوقات تو را از خود رنجاندم و دل تو را به درد آوردم، از تو پوزش می طلبم و هم از خدای خود

ای سرور و عزیزتر از جانم مرا ببخش که اگر مرا نبخشی بدان که همیشه جسم و جانم در گرفتاری و عذاب غوطه ور خواهد بود. بدین علت دعای مشلول را خواندم و از خدای خود طلب استغفار کردم و از او که تواب و رحیم است عاجزانه درخواست کردم که از سر تقصیراتم بگذرد و تو نیز از خالق خود بیاموز.

آقاجون، عزیزم، نازنینم  در سن کهولت بیشتر از این باید به تو توجه می کردم تا دل شیشه ای تو را نمی شکستم و آن را رنجیده و مه آلود نمی کردم. پس به عظمت و جلال و رحمانیتت خدایا مرا ببخش که سخت محتاح گذشت و بخشش تو و دعای تو پدر دلسوز و سخت کوش هستم.

دوست صمیمی من. دوست ندارم که نامه ام را به پایان ببرم، چرا که دوست دارم از همه چیز و همه جا برایت بگویم، همان گونه که پیش از این با تو رازها و حرف هایم را می زدم و همیشه اولین نفری بودی که خبر دست اول را به تو می گفتم و با تو کیف می کردم و از خدای خود شاکرم که عمر با عزتی به تو عطا کرد تا این سن سر در آغوش تو بگذرانم و صورتت را غرق در بوسه کنم.

ای یار دیرینه ام. باز از خدا می خواهم که جبران مافات کرده و دل مهربان تو را شاد کنم تا هیچ کدورتی در دلت باقی نماند.

آقاجون. از مهر و محبتی که بر دلم حک کردی و هیچ گاه پاک نخواهد شد نهایت تشکر را دارم و از خداوند سلامتی ات را مسئلت می کنم.

انا العبد الضعیف المذنب العاصی المحتاج الحقیر. پس مرا ببخش

  • محمدی

قل هوالذی انشاکم و جعل لکم السمع والابصار والافئده فلیلا ماتشکرون (سوره ملک آیه 23)

خدایا هزاران شکر که ما را آفریدی و به ما عقل و اختیار عطا فرمودی

خدایا شکر بی کران که به ما گوش و چشم و دل ارزانی فرمودی تا بهشت واقعی ات را با چشم بصیرت نظاره کنیم.

خدایا شکر که علیرغم بسیاری که بهشت را داشته هایی همچون، ماشین، پول و ثروت، مقام و قدرت می بینند دل زیبا و استعدادهای خدادادی خود را به ما عطا کردی که به حق بهشت واقعی و دست نیافتنی جز آن نمی توان یافت.

خدایا نگاه های متفاوت ما آدمیان به دنیا اکثر ما را در غفلت و ظلمت به اسارت کشانده، به طوری که بهشت گمشده خود را که گنجینه ی تمام صفات و کمالات است و منشا افعال و سکنات ما در عالم برون آن را گم کرده ایم و به فراموشی سپرده ایم.

خدایا باور دارم که اگر ما انسان ها به اسرار آفرینش خود، آگاهی می یافتیم و دریچه دلمان را به سوی نور و حقیقت باز می کردیم، بهشتی فراتر از بهشت عالم کفر که با ظلم و بیدادگری و خراب کردن خانه های دلشان به ظاهر به پا کرده اند و آرامش و امنیت واقعی را از دل ها برون کرده و انواع امراض جسمی و روحی را به ارمغان آورده اند، میشد با نقب زدن به درون و بهشت واقعی ات، بهشت بیرونی را محقق کرد تا همه از سر سوز و محبت و متعهدانه به یکدیگر کمک رسانده و زمینه ی رشد و کمال معرفتت را آن گونه که درخور شان انسانیت‌مان است به منصه ظهور می رساندیم.

خدایا همه ی ما را هدایت کن تا نور جلال و عظمتت را در آن دنیای درون ببینیم، آن چنان که بازتاب آن را در جامه ی عدل و داد و رحم و مروت و احسان و ایثار و معرفت و حکمت است را تجربه کنیم.

خدایا ما را یاری فرما تا با نور عقل و ایمان پرده های ظلمت و تاریکی جهل را بدریم و به حقایقی شگفت یابیم

خدایا ما را یاری کن تا از ظواهر فریبنده ی دنیایی که انسانیت انسان ها را به سخره گرفته، دست بشوییم و به باطن خود آن گونه که بایسته است، دست یابیم.

خدایا مگر نه این است که ما اشرف مخلوقات و خلیفه ی روی زمین هستیم، پس تحقق بهشت بیرونی نیز برای ما امری محال نخواهد بود تا مددی ای خدا، که در این مدرسه ی عشق با دستی تهی و دامنی آلوده و سری افکنده و دلی شرمنده به عالمی دیگر سفر نکنیم و وظیفه ی خود را در این سرا به انجام رسانده و با رضایت به آغوش معبود خود سفر کنیم. آمین

  • محمدی

والعصر ان الانسان لفی خسر الاالذین آمنوا و عملوالصالحات...

خدایا در عصر انتظار حضرت به سر می بریم و خود می دانی که ظلم و بیدادگری در عالم سیاهی خود را گسترانده است. خدایا در زمانه ای به سر می بریم که ندای حق را با گلوله و سر بریدن یارانت خاموش می کنند؛ اگرچه اعتقاد دارم که نور زیبای ولایتت هیچ گاه به خاموشی نخواهد رفت.

خدایا در زمانه ای که حضرتت نیاز به یارگیری و کمک دارد، به ما توفیق پیوستن به حلقه ی ولی ات را عطا کن. اگرچه می دانم پیوستن به این حلقه راحت نخواهد بود و پلکان زیادی را باید طی کرد تا به نقطه ی خلوص و عاری از گناه رسید. خدایا غلامی کردن و حلقه به گوش بودن شعار نیست، بلکه راهی بس دشوار و پر فرار و نشیب است که به یاری تو امکان پذیر و سهل خواهد شد. خدایا دل دادن به تو و عاشق شدن همین بس که زنجیرهای دنیایی را بتوان پاره کرد تا در زمره ی صالحان و بندگان مخلصت درآییم. خدایا بر توانایی و دانایی ما بیفزای تا آتش فتنه دشمنانت را که دامنگیر بسیاری از افراد شده با چراغ علم و روشنایی، آن ها را خاموش و نور معرفتت را در دل بسیاری شعله ور گردانیم.

السلام علیک یا ایهاالنبی و رحمت....

السلام علینا و علی عبادالله صالحین

السلام علیکم و... و...

  • محمدی